Zichtbaarheid als ondernemer vergroten op Instagram

We willen allemaal interactie & engagement met je doelgroep. Dat is toch waar iedere ondernemer en marketeer tegenwoordig over praat?

Instagram heeft 5 miljoen gebruikers, dus waarom ook niet je zichtbaarheid vergroten via Instagram? We gebruiken Linked-In nog te vaak als zakelijk platform, maar tegenwoordig is Instagram niet meer weg te denken en groeit ze andere Social Apps voorbij….

Daarom 3 tips hoe jij je zichtbaarheid als ondernemer kan vergroten in het kader van ‘employer branding’.

  • Mindset; wees creatief en ‘Think Out of the box’! Tegenwoordig zit (bijna) elke doelgroep wel op Instagram. Zo ook jouw medewerkers, vrienden, familie etc. Verzamel dus data en doelgroepinformatie en denk vanuit je doelgroep.
  • Authenticiteit; maak een instagtam account aan. Wellicht een aparte werving account naast je bestaande corporate account. Plaats unieke content en blijf persoonlijk. Mensen maken nu eenmaal makkelijker connecties met mensen dan met bedrijven. Daarom is het belangrijk om jouw werkgeversmerk te laten leven en een gezicht te geven.
  • Vrijheid; laat medewerkers, collega’s of als je zzp-er bent zelf je content vullen. Doe het slim en voorzie ze in de juiste materialen en laat ze zelf content maken met hun smartphone. Investeren in een (vlog)training is geen overbodige luxe. Zorg voor interactie en vooral ook de verschillende manieren van interactie die ze toepassen.

Instagram Stories is een hele belangrijke om te gebruiken en vooral de functionaliteiten:

  • quiz
  • vragen stellen
  • polls
  • chat
Een mooi voorbeeld:  is Albert Heijn die echt hun eigen jongeren de content laten bepalen. En hoe tof als jouw bericht op de landelijke pagina komt met ruim 172.000 volgers. Als we het dan over binding van je medewerkers hebben:-)

Bron: Frankwatching.com

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *